[cstex] dotaz- embeded fonts

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Wed Aug 5 18:59:28 CEST 2009

On Wed, Aug 05, 2009 at 06:13:39PM +0200, Hostalkova Eva wrote:
Dobry den,

> [...]
>
> Zkousela jsem vyuzit rad od P. Sojky:
>
> # Pri pouziti switche -Ppdf byl vysledek bohuzel porad stejny - fonty se nevlozily (zkousim ted uz jen font times). Mozna mam spatne nakonfigurovany system (?)
> # Pri pouziti -u updmap-sys preklad do PDF probehl v poradku, ale vysledne pismo bylo velmi nekvalitni. Nevim bohuzel, jakym smerem se ubirat ve vylepsovani...
> # pfbtopfa.exe jsem nalezla v \MiKTeX 2.7\miktex\bin, bohuzel ale nevim, jak ho pouzit - jak ziskat pfb.
>
> Takze zatim neuspech, a proto prosim i nadale o dalsi doporuceni nebo rozvedeni tech stavajicich.
krome toho, co psal p. Wagner je nekolik moznosti jak postupovat:
a) snazit se vlozit fonty pri generovani PS
b)                                       PDF z PS

k b) je navod na http://www.felgall.com/dtpac5.htm,
pokud mate Acrobat Pro, mate zakoupeny Times i Helveticu
a popsanym postupem byste je mela vlozit

k a) je pro reseni nutne
aa) najit vhodny font
ab) a ten mapovacim souborem ci pres -h podstrcit tex+dvipsu

k aa) pokud ma Vase pracoviste zakoupenou _PostScriptovou_
tiskarnu s originalnim [hw] RIPem _od Adobe_ (klidne
starou 10 i vice let), mate koupenych 35 zakladnich
PS fontu vcetne Timesu, Helveticy a Palatina.
K tem tiskarnam se dodavaly na disketach (ci CD).
Pokud mate koupenou aspon nejakou verzi Acrobatu Pro,
v jeho instalacnim adresari byste mela najit aspon 14
zakladni fontu (jejich pfb soubory).

k ab) pouzijte prepinac -d dvipsu a zjistete jake .map soubory
dvips nacita. Z nich (pripadne z vypisu dvipsu) zjistite
nekvalitni font soucasne pouzity a muzete overovat
nacitani vhodnych fontu do PS.
Pro vetsi mnozstvi fontu je vhodne resit problem
systemove pro rodinu fontu s .map souborem.
Pro jeden font muzete vyzkouset
zkonvertovat .pfb soubor do .pfa pomoci pfbtopfa
a nasledne vlozit .pfa do PS pomoci -h nazevfontu.pfa
(a pokud se jmenuje tak, jak je ps2pdf resp. Distillerem
pri konverzi do PDF pozadovano, je pouzit).

Obecne k problematice
http://www.allgraphicdesign.com/downloadfonts/fontsarticles/embeddingfonts/embeddedacrobatpdfs.html

Pro dalsi "boj" s vkladanim fontu by bylo vhodne vystavit
zkusebni .tex+.dvi+.log prip. vypis dvipsu s -d

S pozdravem
Petr Sojka