[cstex] Instalace TeXLive 2008. ConTeXt v TeXLive 2008. Nasledna doinstalace TeXLive 2008

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Tue Aug 4 13:22:33 CEST 2009

On Tue, Aug 04, 2009 at 11:56:00AM +0200, Jaroslav Hajtmar wrote:
Dobrý den.

> [...]
> nainstalováno RUBY! Ten jsem stáhnul a nainstaloval z
> {http://www.ruby-lang.org/en/downloads/}. Standardně se Ruby nainstaluje
> do kořenového adresaře C:\ruby. Při instalaci je třeba zaškrtnout
> vytvoření a nastavení proměnné RUBYOPT.
> Pan Zýka kdysi psal, že ConTeXt by měl fingovat i bez Ruby, mě se
> bohužel bez Ruby ConTeXt nepodařilo nerozběhnout! Nevím jak je to s
> fungováním ConTeXtu s Lua, jestli bude i pak Ruby potřeba či nikoliv,
> snad někdo tuhle věc následně osvětlí. Na internetu jsem zachytil nějaké
> příspěvky, kde pan Hagen něco o Lua psal.

Kdyz jsme instalovali koncem roku 2008 aktualni instalaci
luatexu a contextu pro kurs HH v Brne, myslim, ze ruby potreba bylo
a i tehdy bylo nezbytne aktualni context rozbalovat ze zipu na
pragma-ade.com.

> 3. Nainstalovat TeXLive 2008 (z DVD, image atd..). Mě se osvědčila
> síťová instalace TeXLive2008 z internetu z adresy
> http://ctan.org/tex-archive/systems/texlive/tlnet/2008/
> stáhnout soubor
> http://ctan.org/get/systems/texlive/tlnet/2008/install-tl.zip
> rozbalit jej do nějakého temporary adresáře a spustit v tomto adresáři
> soubor install-tl.bat
> Nyní by měla proběhnout bezproblémová instalace ze sítě

Upozornuji, ze jak plny texlive 2008
ftp://ftp.cstug.cz/pub/CTAN/systems/texlive/tlnet/2008/
i beta verze texlive 2009 ftp://ftp.cstug.cz/pub/tlnet/
(betatesteri jsou vitani!) je mozne instalovat z brnenskeho
serveru na pateri CESNETu, coz muze byt pro dobrem pripojeni
rychlejsi nez instalace z Vaseho DVD v mechanice ;-).

S pozdravem
Petr Sojka