[cstex] PitStop

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Sep 19 12:54:37 CEST 2008

Dne 19. září 2008 12:10 Petr Sojka <sojka at fi.muni.cz> napsal(a):

> bojim se, obecne to nejde delat drive nez uplne na konci zapisu PDF
> (kdokoliv muze pres \pdfliteral pres makroexpanzi do PDF dostat v
> podstate cokoli).
> pak by se ukol rovnal celemu preflight PDF  a la Distiller ci Pitstop
> a to neni v silach realizacniho tymu pdftexu (myslim, ze
> to bylo jiz na pdftex listu diskutovano).
>
> jina vec je zda pozadavky splnuje kod jednotlivych makrobaliku.
> nedavno napr. Heiko Oberdiek pridal do hyperrefu option,
> ktera zajistuje, aby to, co generuje hyperref standardu vyhovovalo.

Ja jsem zkusil jit nouzove pres pdftops a GS. Nejprve prevedu PDF do
PS a pak to prozenu pres:

gs -q -dBATCH -dNOPAUSE -dDEVICE=nullpage -szwfn=soubor.ps zwcheckit.ps

a v souboru zwcheckit.ps jsou prikazy typu:

/zwdict 50 dict def zwdict begin
/setrgbcolor { (ERROR: RGB used) print systemdict /setrgbcolor load exec} def
zwfn run
end

Podobne bych chtel odchytit image, colorimage a imagemask,
zkontrolovat currentcolorspace, analyzou parametru a currentmatrix
zjistit, zda ma bitmapa dostatecne rozliseni. Fonty se daji dobre
vypisovat pomoci pdffonts. Predpokladal jsem, ze bych napsal skript v
perlu, ktery by to poustel do gs a nejak lidsky srovnal vystup. Zatim
jsem implementoval jen mizivou cast a navic s chybou, takze se brzy
objevi stack overflow. Nevim, jestli jdu dobrou cestou, ale na vice
nemam cas (dokonce dodelani tohoto je v nedohlednu), ale vyhodou je,
ze takhle mohu zkontrolovat i EPS, ktere mi nekdo doda. Zatim to mam
ve stadiu, ze mam nekolik prikazu, o programu se jeste neda mluvit.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/