[cstex] PitStop

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Sep 16 16:31:21 CEST 2008

Dne 16. září 2008 15:41 Jan Pospisil <honik at kma.zcu.cz> napsal(a):
> [...]
> "hraní si s multimédii"). Z otevřených softwarů snad nějakou kontrolu PDF má
> scribus (www.scribus.net), ale nikdy jsem nezkoušel.
>
> Zajímalo by mě, jak je na tom s PDF standardy TeX, resp. pdf(la)tex. Jak je
> to s korektností souborů co generuje? Lze nějak nastavit, aby výstupní
> dokument byl např. PDF/X-1a a např. z výstupů programu zjistit, že standard
> není možné dodržet z toho a toho důvodu? Jak je to s dalšími vlastnostmi,
> které např. standarně nabízí Distiller (modifikace barev, obrázků,
> nastavení, které fonty se budou do dokumentu vkládat a které ne, apod.)?

pdftex určitě zachází s barvou způsobem "leave unchanged", tj. když
vložím RGB, zůstane RGB. Žádná konverze pomocí ICC profilů není možná.
Distiller umožňuje přesamplování obrázků, pokud jsou vloženy v příliš
vysokém rozlišení, pdftex to neudělá. Vkládání fontů se řeší v
konfiguračním souboru, obvykle jsou v defaultní konfiguraci vkládány
všechny. Mapy pro definice fontů lze vyměňovat, vyhazovat i přidávat
přímo v dokumentu (testoval jsem tam náhrady CS/LM a nemusel jsem si
rozbít nainstalovaný TeX). Zjištění, zda je výsledek PDF/X-1a,
případně oznámení, co je špatně, mi však chybí. Kontrolu, zda mám
vloženy fonty, udělá i Acrobat Reader, ale víc neumím.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/