[cstex] PitStop

Jan Pospisil honik at kma.zcu.cz
Tue Sep 16 15:41:28 CEST 2008

Přeji pěkný den,

na Vaši otázku pane Wagner bohužel odpověď neznám, ale k dané problematice mám
drobný komentář a dotaz. Před časem jsem funkci "PDF preflight" v Acrobatu již
několikráte použil a před vlastním odesláním do tiskárny se opravdu významně
osvědčila (zejména co se týkalo barev). O extenzi PitStop jsem nikdy neslyšel a
nevím, co umí navíc oproti třeba klasickému Acrobatu 8.0 (viz např.
http://www.adobe.com/designcenter/creativesuite/articles/cs3ip_pdfx.pdf, verze
9.0 je pro mě dost zklamáním, nepřináší žádné důležité funkce, pouze "hraní si s
multimédii"). Z otevřených softwarů snad nějakou kontrolu PDF má scribus
(www.scribus.net), ale nikdy jsem nezkoušel.

Zajímalo by mě, jak je na tom s PDF standardy TeX, resp. pdf(la)tex. Jak je to s
korektností souborů co generuje? Lze nějak nastavit, aby výstupní dokument byl
např. PDF/X-1a a např. z výstupů programu zjistit, že standard není možné
dodržet z toho a toho důvodu? Jak je to s dalšími vlastnostmi, které např.
standarně nabízí Distiller (modifikace barev, obrázků, nastavení, které fonty se
budou do dokumentu vkládat a které ne, apod.)?

S pozdravem
Jan Pospíšil

Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: honik at kma.zcu.cz
University of West Bohemia    phone:  (+420) 37763-2675
Department of Mathematics     fax:    (+420) 37763-2602
Plzen, Czech Republic         address: Univerzitni 22, 306 14