[cstex] baselinestretch a matematicky mod

Tomas Davidek Tomas.Davidek at cern.ch
Sun Sep 14 12:13:52 CEST 2008

Zdenek Wagner wrote:
> V definici \threeq ctyri radky konci zavorkou bez procenta, dalsi dva
> radky maji zavorku+mezeru+procento, takze toto makro generuje navic 6
> mezer, protoze jej pouzivate v "restricted horizontal mode".

Skvele, dekuju, to samozrejme zabralo....

> \baselinestretch je makro pouzivane pro sazbu textu a hraje roli pri
> nastavovani \baselineskip. \shortstack ma za ukol poskladat objekty,
> ktere, alespon podle meho nazoru, nemaji semanticky vyznam vysazeneho
> odstavce, proto me neprekvapuje, ze parametry pro sazbu odstavce se
> ignoruji. Prostredi array je urceno pro matematiku, ktera by s okolnim
> textem mela ladit, ale kvuli trem teckam jdete s kanonem na vrabce. Ja
> bych pouzil \raisebox.

Dekuju za namet, zkusim to.... Posunuti znaku bliz k sobe asi zaridim
nejlepe pomoci \hspace{-...}, ze ?

> $\bullet$ nestaci?

$\bullet$ je vyrazne mensi nez \blacktriangle. Samozrejme ho mohu
zvetsit, napr. \newcommand{\qs}{\mbox{\LARGE$\bullet$}}
ale pak bude zvetseny $\bullet$ relativne vyse nez odpovidajici
\blacktriangle, nebo ne?

Tomas Davidek