[cstex] baselinestretch a matematicky mod

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Sep 14 11:19:31 CEST 2008

2008/9/14 Tomas Davidek <Tomas.Davidek at cern.ch>:
> [...]
> znacky (oznacujici kvarkovy obsah castic, to vsak neni dulezite).
>
> Na vykresleni tri znacek jsem si udelal makro, ktere vytiskne vzdy dve
> znacky do horniho radku, treti do spodniho radku, pricemz cely objekt je
> umisten tak, ze stred odpovida zadane souradnici (viz. priloha). Bohuzel
> jsou ale oba radky od sebe pomerne daleko, tak jsem se je snazil "priblizit"
> zmenou parametru \baselinestretch. To funguje, ale z neznamych duvodu pak
> prestane fungovat spravne centrovani - jednotlive znacky se posunou doprava.

V definici \threeq ctyri radky konci zavorkou bez procenta, dalsi dva
radky maji zavorku+mezeru+procento, takze toto makro generuje navic 6
mezer, protoze jej pouzivate v "restricted horizontal mode".

> Dale me prekvapilo, ze zmena parametru \baselinestretch funguje dobre pro
> prostredi array, ovsem v prikazu shorstack nejak nefunguje (v prilozenem
> prikladu jsou obe varianty). Samozrejme mohu pouzit vsude prostredi array,
> jen bych rad porozumel, kde je zakopan pes.

\baselinestretch je makro pouzivane pro sazbu textu a hraje roli pri
nastavovani \baselineskip. \shortstack ma za ukol poskladat objekty,
ktere, alespon podle meho nazoru, nemaji semanticky vyznam vysazeneho
odstavce, proto me neprekvapuje, ze parametry pro sazbu odstavce se
ignoruji. Prostredi array je urceno pro matematiku, ktera by s okolnim
textem mela ladit, ale kvuli trem teckam jdete s kanonem na vrabce. Ja
bych pouzil \raisebox.

> A jeste bych se zeptal, zda nekdo nevite o balicku obsahujici symbol "plne
> kolecko" ? Radeji bych misto \fullsquare pouzil neco jako \fullcircle, ovsem
> takovy symbol jsem nikde nenasel (a nevim zda/jak pripadne vpasovat
> \circle*{} do textoveho rezimu, ktery pouzivam). Nakonec totiz budu
> potrebovat par znacek plne kolecko - prazdne kolecko.

$\bullet$ nestaci?

> Diky predem za jakykoli tip,
>
> zdravi
>                 Tomas Davidek