[cstex] typografie a \hyphenation

Tomas Davidek Tomas.Davidek at cern.ch
Sun Sep 14 10:34:14 CEST 2008

Dobry den,
   rad bych se zeptal, jak spravne sazet nazvy vzorcu, pokud se jmenuji
po dvou ci vice autorech. Priklad:
"Gell-Mann -- Okubova formule".

Dovedu si predstavit tyto varianty:
1. Gell-Mann--Okubova formule
2. Gell-Mann\,--\,Okubova formule
3. Gell-Mann -- Okubova formule
Mne osobne se vice libi druha varianta, ale to nic neznamena :-)), treti
varianta se mi nejak nezda vubec. Co je prosim spravne?

Druhy dotaz souvisi s delenim vyse uvedenych vyrazu. (La)TeX zjevne
interpretuje obe vyse zminene varianty jako jedno slovo (proste
\hyphenation{Oku-bo-va} nepomuze), nevim ovsem jak specifikovat celek do
prikazu \hyphenation (kdyz se v mem vyrazu vyskytuji pomlcky) ?

Samozrejme mohu vsude v textu uvest rozdeleni "rucne" pomoci
"Gell-Mann\,--\,Oku\-bo\-va formule", ale to mi neprijde prilis
elegantni reseni (text ma vice nez 50 stranek).

Diky predem za pomoc,

zdravi
                     Tomas Davidek