[cstex] Změna automatického textu Obrázek pod obrázkem a číslo rovnice v závorkách v ConTextu

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Fri Oct 24 08:41:19 CEST 2008

Dobry den,

Jan Beranek wrote:
> Dobrý den, potřeboval bych poradit v několika problémech se kterými se
> setkávám v ConTeXtu.
>
> 1) Chtěl bych změnit automatický text pod obrázkem s komentářem ze
> standardního Obrázek 'číslo' na Graf 'číslo', kde je pokud možno
> číslování graf a obrázky společné.
>
> Tedy umístím-li obrázek na stránku např. zjednodušeně takto:
> \placefigure
>     {popis obrázku}
>     {tady bude obrázek}
>
> tak bych rád, aby automatický text Obrázek 'číslo', který mi Context
> umístí pod obrázkem, jsem mohl změnit na tvar Graf 'číslo'.

popisky se meni pomoci

   \setuplabeltext[figure=Graf~]

pro konkretni jazyk zapnuty pomoci

   \mainlanguage[cz]

pak

   \setuplabeltext[cz][figure=Graf~]

Muzete si nadefinovat makra

   \def\placeFigure{\setuplabeltext[cz][figure=Obrazek~]\placefigure}
   \def\placeGraph{\setuplabeltext[cz][figure=Graf~]\placefigure}

a pak psat

   \placeFigure
     {popisek}
     {obrazek b}

   \placeGraph
     {popisek}
     {obrazek c}

> 2) Potřeboval bych, aby se odkaz na číslo rovnice v textu bylo
> automaticky vysázeno v závorkách.
>
> \placeformula[rovnice:a]
> \startformula
> y = kx
> \stopformula
> V \in{rovnici}[rovnice:a] chci mít rovnici (1).

ja pouzivam toto

   \def\inM[#1]{{\setupreferencing[separator=]\in{Eq.~(}{)}[#1]}}
   V \inM{rovnici}[rovnice:a] chci mít rovnici (1).

> 3) Dále bych potřeboval vysázet v matematickém prostředí jedno písmenko
> z kaligrafickém písma.

$\cal A$

Zdravi
Vit Zyka