[cstex] zlom strany pred PDF obrazkom

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Nov 5 23:30:35 CET 2008

Vitejte,

chyba je zjevne v \includegraphics, ovsem nechce se mi ji hledat
(necht si ji najdou latexiste, kteri tento balicek pouzivaji).
Pri pokusu:

\message{textwidth>>> \the\textwidth}
\setbox0=
\hbox{\includegraphics[width=\textwidth,height=\textheight]{cokoli.pdf}}
\message{box>>> \the\ht0, \the\dp0}

a zpracovani pdflatexem dostavame:

textwidth>>> 550.0pt box>>> 550.02182pt, 0.0pt

takze \includegraphics vytvori o 0.02182pt vetsi box, nez po nem chceme.

Prazdna strana je navic jakasi specialita LaTeXu, ze totiz do vertikalniho
seznamu zanasi moznost zlomu pred prvnim materialem vlozenym uzivatelem
(to plain nedela). Takze prvni zlom je v tom miste, ktery zanase LaTeX
(\tracingpages to prozradi), pak na druhe strane mame preteceny box
o 0.02182pt a na pripadne dalsi strane mame zase preteceny box.

Zdravim

Petr Olsak