[cstex] budu mit povidani o TeXu

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Nov 26 15:41:48 CET 2008

Vazeni TeXovi kolegove,

na konferenci TeXperience jsem mel tzv. "tutorial" o makrojazyku TeXu.
Organizatorum konference se to jevilo prilis odborne, takze pro pristi
rocnik uz s analogickou veci nepocitaji. Ovsem nekteri ucastnici tutorialu
pojali ideu, ze by si radi vyslechli dalsi dily o programovani v TeXu
podane podobnym zpusobem, jako onen tutorial. Dohodl jsem se s nimi na
dvou terminech:

1. 12. [pondeli] na katedre matematiky FEL CVUT v Praze:
       Nizkourovnove programovaci TeXniky v TeXu (input, token procesor,
       box, glue, vrule/hrule, registry, ...)
       viz  http://akce2.cvut.cz/?node=cal_item&idevent=177&lang=cz

13. 12. [sobota] na FI MUNI v Brne:
       Lameme TeXem (radkovy, strankovy zlom, box/penalty/glue, ...)
       viz  www.cstug.cz

Kdo ma zajem, je vitan. Upozornuji ovsem, ze se nebudu prilis odchylovat
od sve knihy TeXbook naruby (takze komu staci si precist knihu, o moc
dalsiho asi neprijde) a na druhe strane upozornuji, ze se to nekomu muze
jevit prilis odborne (jako napr. organizatorum konference TeXperience).

Poznamka: mam problem to pasmo nejak nazvat. Slovo tutorial se mi prici,
nebot anglicke terminy nemam rad, slovo kurz take zcela nevystihuje
podstatu te zabavy, takze jsem do predmetu zpravy nakonec napsal
"povidani o TeXu". Kdo byl na konferenci, tak vi, o co asi pujde a
jak to bude probihat.

Zdravim

Petr Olsak