[cstex] WinEdt a MIKTEX

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Mar 13 16:05:10 CET 2008

13.3.08, Jaromír Kuben <kuben at scova.vabo.cz>:
> Dobrý den.
>
>  Je to popsáno např. v článku p. Karolíka
>
>  http://www.mujweb.cz/www/miktex/navod/newmiktex24.pdf.
>
>  Se zařazením do mezinárodních distribucí je problém, bylo by potřeba
>  udělat drobnou změnu v babelu,
>  ale autor Johannes Braams bohužel reaguje velmi pomalu, komunikace je
>  obtížná. Někteří členové

Johannes Braams (nevím, zda bohužel, nebo naštěstí) stejně pomalu (a
skoro vůbec) reaguje na požadavky jiných jazykových skupin a třeba
mexická španělština také vyžaduje modifikaci jádra babelu. Momentálně
se zdá, že tvůrci TeX Live by využili své "právo první noci" a do TL
2008 by vložili novější balíčky, než obhospodařuje J. Braams, takže i
modul vytvořený Petrem Tesaříkem by se tam mohl objevit. Soukromě si
myslím, že šance je dost vysoká. V XeLaTeXu to bude jednodušší, pro
něj se místo babelu vytváří balíček Polyglossia, který je funkčně
analogický a Francois Charette by jej chtěl dokončit tak, aby také byl
na TL 2008. Kontaktoval mě a já jsem mu poskytl potřebné informace,
aby v něm čeština a slovenština byly správně.

Je otázkou, z jakého zdroje se dostává babel do MiKTeXu.

Pozn.: je to zcela čerstvá informace z jednání s tvůrci TL, ještě není
nic jisté, tak nám držte palce, aby se to povedlo.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/