[cstex] WinEdt a MIKTEX

Jaromír Kuben kuben at scova.vabo.cz
Thu Mar 13 15:44:34 CET 2008

Dobrý den.

Je to popsáno např. v článku p. Karolíka

http://www.mujweb.cz/www/miktex/navod/newmiktex24.pdf.

Sice to není nejnovější, ale v podstatě to sedí.
Avšak jak už tu zaznělo v příspěvku p. Wagnera, cslatex by se neměl do
budoucna používat, protože je
k dispozici kvalitní český resp. slovenský soubor pro babel, který
připravil p. Tesařík v rámci
grantu vypsaného CSTUGem v r. 2006. K dispozici je např. skript p.
Wagnera, který nainstaluje
potřebné věci. Je o tom článek ve Zpravodaji CSTUGu. Toto řešení ma řadu
předností.
Se zařazením do mezinárodních distribucí je problém, bylo by potřeba
udělat drobnou změnu v babelu,
ale autor Johannes Braams bohužel reaguje velmi pomalu, komunikace je
obtížná. Někteří členové
CSTUGu už tomu věnovali dost času, ale výsledek se zatím nedostavil.
Snad se dočkáme.
Pak by bylo vše v nových distrubucích a nic by se nemuselo přidávat,
volal by se standardní mezinárodní
LaTeX a veškeré úpravy, které běžné uživatele TeXu tak frustrují, by
odpadly.

Miktex ovšem bohužel pořád neobsahuje (aspoň loňská verze, letos jsem to
nezkoumal) rozšíření
enctex p. Olšáka. Tedy přesněji binární soubory tex, pdftex apod. tuto
volbu neznají. To je škoda.
Proto jsem svým známým, se kterými spolupracuji, nainstaloval a
"počeštil" nový TeXLive v kombinaci
s wineditem (sám to nepoužívám). Počeštění není jen přidání
(pdf)csplainu a (pdf)cslatexu (aby se daly bez úprav
překládat staré dokumenty), ale taky zejména modifikovaného babelu a
českých a slovenských souborů
pro babel, doplnění programu csindex na zpracování českých rejstříku,
csbibtexu a  Olšákovy vlny na
přivazování jednopísmenných předložek a spojek (i když to je při použití
enctexu zbytečné).

Zdraví
                Jaromír Kuben
                předseda CSTUGu