[cstex] Ps2pdf a velikost A3

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Thu Mar 13 14:55:10 CET 2008

Josef Polách napsal(a):

> Promiňte, jsem pako jedno nepozorné, mělo být: ps2pdf(u) a nikoli
> pstops(u), jak jsem byl předtím napsal. Pstops(em) to seskládám a pak
> ručně přepíšu, což ukáže správnou velikost (a3). Jen tomu ps2pdf(u) tu A3
> nedovedu poručit. Omlouvám se za zmatení a Vaše zbytečné zdržení.
>
> V tom pstopsu vyzkouším to -p, ale v tomto okamžiku to pro mě nebylo
> důležité. Měl bych dojít stejného výsledku, jen rychleji. Vyzkouším doma
> večer.

ps2pdf je jen jednoduchý script, který prostřednictvím dalšího neméně
jednoduchého scriptu ps2pdfwr zavolá GhostScript s patřičnými parametry.
Měl by tedy být schopen spolknout a předat parametry gs, v tomto
konkrétním případě -sPAPERSIZE=a3. Pokud by to nešlo, není problém
zavolat gs rovnou nebo si na to napsat vlastní script. On stejně nedělá
nic jiného, než že nastaví výstup na pdfwrite, nastaví přepínače
potřebné pro běh na pozadí a z názvu vstupního souboru odvodí název
výstupního souboru. Všechnu podstatnou práci dělá gs.

S přáním ůspěchu,

Luboš Kloc