[cstex] latex-beamer a grafy/schemata

Ladislav Bitto geoflabi at unix.savba.sk
Fri Mar 7 06:51:01 CET 2008

Zdravim,

On Thu, 6 Mar 2008, Jiri Zelinka wrote:

> Vzpomnel jsem si, ze pod DOSem a pod MSWin existovaly programy texcad a
> laetxcad, kde nakreslene obrazky byly ulozeny v prostredi picture a pak
> stacilo dat \input jmeno_souboru. Skalovat takovy obrazek by slo snadno
> nastavenim \unitlength a velikost pisma u vlozenych poisku se nemeni.

Ano, toto presne funguje. Ja to robim takto stale, pravda cez FORTRAN.
Pred 15tymi rokmi som vsak presne tak vytvaral obrazky ako pisete,
z FORTRANu som ich rozlozil na EMLINE a cez PICTURE som to mal okamzite v
TeXu pomocou \input subor. Od 1998 som vsak EMLINE nahradil
PostScriptovymi prikazmi (MOVETO, LINETO) a teraz uz mozem aj PDF prikazy
pisat vo FORTRANe. Stale vsak TeXove prikazy zapisujem "nezavisle" na
rozmery obrazka. Teda, ked zmenim skalu, tak sa mi velkosti fontov
nezmenia. Ked chcem zmenit cely obrazok, tak nie je problem na zaciatok
napisat \mag=800, alebo mag=2500.....
No a ked chcem zmenit globalne vsetky fonty na obrazku tak, ze velkost
obrazka sa nemeni, tak zmenim *.STY subor (9pt, 10pt, 11pt, 12pt,
13pt....). Nie je problem vytvarat takto tisice obrazkov automaticky.

Toto vsetko mozem ovladat priamo vo FORTRANovskom subore. Mne sa to takto
paci, je to jednoduche ako facka, ale funguje bezvadne. Dva roky uz
dokonca aj PDF animacie "riadim" priamo z FORTRAnu. FORTRAN nie je tazke
naucit (ja ovladam tam iba 12-17 prikazov) a je aj pod LINUXom dostupny.
FORTRAN je oproti PS, PDF, alebo TeX uplna hracka.

Ak by ste nahodou chceli kuknut, ze ako to funguje, skuste sa pozriet na
ftp://geofftp:rEadfTp@web.sav.sk/bl-graphs

zacnite so suborom CITAJMA v adresari SLOVAK. Je tam aj zdrojova kniznica
mojich podprogramov a aj zdrojovy prekodovaci program, ktory Vam vytvori
vsetky potrebne subory.

S pozdravom
Ladislav Bitto