[cstex] latex-beamer a grafy/schemata

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Thu Mar 6 16:20:22 CET 2008

Jan Kasprzak napsal(a):
> 	Dobry den,
>
> mam dalsi dotaz k beameru: potreboval bych na slajdy dostat nejake grafy
> nebo schemata (nejake objekty zadane treba jpegem nebo necim takovym,
> sipky nebo cary mezi nimi, textove popisky). To asi jde udelat na 100 ruznych
> zpusobu. Ja bych ale potreboval, aby pokud mozno
>
> - popisky byly v cestine (cili aby ten system zvladal UTF-8 a podobne,
> 	coz ne vzdy funguje, zvlast u \usepackage{encoding} versus
> 	\input.
> - popisky byly stejnym fontem i velikosti pisma jako okolni text, tedy
> [...]

Vzpomnel jsem si, ze pod DOSem a pod MSWin existovaly programy texcad a
laetxcad, kde nakreslene obrazky byly ulozeny v prostredi picture a pak
stacilo dat \input jmeno_souboru. Skalovat takovy obrazek by slo snadno
nastavenim \unitlength a velikost pisma u vlozenych poisku se nemeni.
Nevim, jestli exituje nejaky podobny produkt pro Linux, ale treba by to
slo rozchodit pod wine. Latexcad se najde na adrese
http://ftp.linux.cz/pub/tex/CTAN/obsolete/systems/msdos/latexcad.zip

Jiri Zelinka