[cstex] Dost off topic: LaTeX => Word

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Jun 1 14:50:25 CEST 2008

Dne 31. květen 2008 19:08 Jan Pospisil <honik at kma.zcu.cz> napsal(a):
> [...]
> Podařilo se Vám najít nějaké rozumné řešení? Píšu do listu, možná to bude
> zajímat i více lidí.
>
> Já teď zřejmě budu muset řešit podobný problém, když jsem se dozvěděl, že
> ministerský úředník striktně vyžaduje matriály pouze ve Wordu! No nezabili
> byste ho? :) Poměrně bez problémů máme zvládnutou konverzi dat databáze ->
> xml -> latex -> pdf a to plně v UTF-8, ale jak to nějak elegantně převést do
> wordu zatím nevím. Zkoušel jsem teď latex2rtf-1.9.19 a celá řada věcí už tam
> funguje poměrně slušně, až na tabulky, ty mi to totálně rozbilo.

Teď jsem si vzpomněl ještě na jedno řešení, které jsem kdysi použil,
když jsem chtěl napsat dokument doma, ale musel být ve Wordu, který
doma nemám. Napsal jsem to tedy jako HTML a v práci jsem to přes
clipboard přenesli z MSIE do Wordu. Funguje to docela inteligentně,
pozná to nadpisy, tučné písmo, kurzívu, a tabulky to také celkem
zvládá. Když potřebuju vyrobit nějakou tabulku pro kolegy, kteří ji
chtějí dostat do Wordu či Excelu, udělám ji v HTML, dám na neveřejnou
webovou stránku a oni si to přetáhnou.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/