[cstex] Vodoznak

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Jul 1 16:12:42 CEST 2008

2008/7/1 Anton Surda <fyzisurd at savba.sk>:

> ----- Original Message ----- From: "Frantisek Chvala" <chvala at it.cas.cz>
> Sent: Tuesday, July 01, 2008 2:11 PM
> Subject: Re: [cstex] Vodoznak

> Toto je velmi zaujimave, lebo potrebujem spriesvitniet len pismena, cize
> nemusim vyrabat subor s priesvitnymi pismenami, ale mohol by som priamo
> spriesvitniet tie texovske.
>
> Zial, este stale sa mi nepodarilo prejst na PDFTeX, ale v principe by som
> mohol zopakovat Vas postup aj v PostScripte, keby som poznal prislusne
> level3 prikazy spriesvitnenia.

PostScript Language Reference je na webu Adobe volne ke stazeni (v
PDF). Navod na pouziti pruhlednosti v pdftexu najdete i ve Zpravodaji
v clanku pana Chvaly.

> Trochu sa bojim PDFTeXu, lebo niektore redakcie formuluju poziadavky na PDF
> subor pomocou styloveho suboru pre Distiller a neviem ci by som to vedel
> splnit aj s pomocou PDFTeXu.

V podstate si dovedu predstavit dve podminky:
1. vlozena pisma (pdftex dela automaticky)
2. rozliseni bitmapovych obrazku - zde je drobna komplikace, protoze
do distilleru muzete podstrcit bitmapu ve vetsim rozliseni a distiller
ji presampluje na nizsi. Pdftex nic takoveho nedela, ale i to se da
snadno vyresit. vytvorite bitmapovy obrazek ve spravne velikosti a ve
spravnem rozliseni, prevedete na EPS a pomoci epstopdf na PDF, coz
vlozite do pdftexu.
Nedovedu si predstavit, co dalsiho by mohli chtit. Samozrejme budou
chtit barevnou grafiku v prostoru CMYK, ale s tim Vam ani distiller
moc nepomuze. Prace s profily primo v distilleru ne trochu nedomyslena
a mam s ni spatne zkusenosti. Nejlepsi je provest konverzi do
spravneho CMYKu rucne a do TeXoveho dokumentu vkladat cmykove obrazky.
S tim si pdftex poradi stejne dobre jako dvips + distiller.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/