[cstex] Prázdný řádek před a za prostředím

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 30 11:37:42 CET 2008

2008/1/30, Miroslav Balda <balda at cdm.cas.cz>:
> Naproti tomu by mne zajímalo Vaše prostředí cbox, které není součástí
> LaTeXu ani publikovaných prostředí v LaTEX Companion nebop LaTeX
> Graphics Companion. Proč? Protože prostředí verbatim nemůže být běžně
> ani v jiném prostředí, ani ve \verb nebo součástí jiného příkazu. A u
> Vás je.

To je pravda pouze částečná. Prostředí verbatim a makro \verb mění
kategorie znaků, takže nesmí být v parametru makra. Pak se totiž
přiřadí \catcode v okamžiku načítání parametru a \verb to již nemůže
změnit. Naopak uvnitř prostředí být mohou, protože \begin{cokoliv}
otevře skupinu a provede nějaké nastavení, ale obsah se nenačítá.
Proto \verb i verbatim mohou fungovat. Výjimkou je prostředí tabular,
které s obsahem tabulky zachází podobně jako s parametrem.

> S pozdravem
>
> M. Balda

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/