[cstex] Prázdný řádek před a za prostředím

Miroslav Balda balda at cdm.cas.cz
Wed Jan 30 09:22:43 CET 2008

cz4160 at gmail.com napsal(a):
> Dobrý den, potřeboval bych, aby mi LaTeX v určitých případech nevysázel
> prázdný řádek před a za prostředí (kterým je například verbatim),
> jelikož toto prostředí používám ještě v dalším prostředí, které orámuje
> řádek.
> Takto vypadá verbatim uvnitř prostředí:
> Obrázek 1.0: http://img135.imageshack.us/img135/9176/10it2.png
> zdrojový kód:
>
> % obr. 1.0
> \begin{cbox}{black}{verylightgray}
>    \footnotesize
>    \begin{verbatim}
>      Sample verbatim 1.0 ...
> [...]

Zdravím všechny.
Je sice pravda, že Vaše konstrukce je krkolomná, ale funguje. Posílám 3
varianty výstupu s prostředím verbatim:

  \hrule
  \begin{verbatim}
   Cokoliv 1
  \end{verbatim}
  \hrule
\vskip5ex

  \hrule
  \strut\\[-8ex]
  \begin{verbatim}
   Cokoliv 2
  \end{verbatim}
  \strut\\[-9ex]
  \hrule
\vskip5ex

  \hrule
  \vspace*{-1ex}
  \begin{verbatim}
   Cokoliv 3
  \end{verbatim}
  \vspace*{-2.5ex}
  \hrule

První je s obyčejným výstupem, druhá s náhradou Vašich konstrukcí
příkazem \strut a třetí, asi latexově nejčistější, pomocí \vspace*{}.

Naproti tomu by mne zajímalo Vaše prostředí cbox, které není součástí
LaTeXu ani publikovaných prostředí v LaTEX Companion nebop LaTeX
Graphics Companion. Proč? Protože prostředí verbatim nemůže být běžně
ani v jiném prostředí, ani ve \verb nebo součástí jiného příkazu. A u
Vás je.

S pozdravem

M. Balda