[cstex] Kodovani UTF8

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Jan 26 19:21:08 CET 2008

26.1.08, petr.kucera at gyby.cz <petr.kucera at gyby.cz>:
> [...]
> nemám, ale zkoušel jsem použít psané písmo Dr. Olšáka, ale moc si
> nerozumnělo s tímto kódováním. Např. místo "í" se vypíše "v" a u
> ostatních písmen s diakritikou jakoby ignoroval tu diakritiku a psal
> sice správná písmena, ale bez diakritiky a nenavazují na sebe. Dále
> bych se chtěl zeptat, jak mohu donutit csplain, aby správně pracoval s
> diakritikou v UTF8? S plainem nemám moc zkušeností, ale dostal jsem se
> do situace, kdy budu muset šáhnout asi po něm místo po LaTeXu. Na netu
> jsem zatím nenašel nic, co by mě zcela uspokojilo.

Optimální pro (cs)plain i LaTeX je překódování encTeXem. Pokud máte
TeXLive, je to ve fmtutils.cnf pro csplain již připraveno, stačí
odkomentovat. Pro LaTeX je nutno přidat parametr -enc a znovu
vygenerovat formát (neodstraňujte cp227.tcx, formát se musí generovat
s tímto nastavením).

Článek Petra Olšáka najdete na http://bulletin.cstug.cz/bul20032.shtml

>        Děkuji za jakékoliv rady
>
>        S pozdravem Petr Kučera