[cstex] Kodovani UTF8

petr.kucera at gyby.cz petr.kucera at gyby.cz
Sat Jan 26 19:08:43 CET 2008

Dobrý den,

       předem se omlouvám za tento začátečnický dotaz, ale narazil
jsem na drobný problém s kódováním UTF8. V LaTeXu s tím celkem problém
nemám, ale zkoušel jsem použít psané písmo Dr. Olšáka, ale moc si
nerozumnělo s tímto kódováním. Např. místo "í" se vypíše "v" a u
ostatních písmen s diakritikou jakoby ignoroval tu diakritiku a psal
sice správná písmena, ale bez diakritiky a nenavazují na sebe. Dále
bych se chtěl zeptat, jak mohu donutit csplain, aby správně pracoval s
diakritikou v UTF8? S plainem nemám moc zkušeností, ale dostal jsem se
do situace, kdy budu muset šáhnout asi po něm místo po LaTeXu. Na netu
jsem zatím nenašel nic, co by mě zcela uspokojilo.

       Děkuji za jakékoliv rady

       S pozdravem Petr Kučera