[cstex] Makra v TeXu pro bakalarskou/diplomovou praci

Ladislav Bitto geoflabi at unix.savba.sk
Mon Jan 21 06:51:31 CET 2008

Zdravim,

uz Vam odpovedalo viac ludi, ja len doplnim svoj jednoduchy pohlad na vec.
Kazdy na tomto liste asi vie, ze pocitace funguju uplne trivialnym
sposobom - rozoznaju rozdiel medzi 0 a 1. Prvy programovaci jazyk bol tzv.
strojovy kod - assembler. S nim sa da naprogramovat uplne vsetko, co sa da
vobec naprogramovat. Poznate niekoho, kto v tom assembleri programuje
dnes? Urcite sa najdu sem tam ludia, ktori sa tomu venuju, ale mozno
dobrych 99% uz programuje v niecom inom.

Predstavte si, ze ten TeX (plain) je strojovy kod sadzacieho systemu. Da
sa v nom spravit vsetko, co sa vobec v tom TeXu spravit da. Drzim Vam
vsetkych 10, aby ste vsetko zvladli do terminu odovzdania diplomky. Aby
ste nasli vhodne primitivy (medzi tych viac nez 400), aby ste sa naucili
ten kolos zvany makrojazyk. Ked pouzijete niekym inym napisane plainovske
makro, tak to nie je Vase makro. Aby ste mu porozumeli, musite ten kolos
tak ci tak osvojit. LaTeX nie je nic ine, nez obrovske mnozstvo
plainovskych makier (jednoducho povedane). Dnes uz takmer nikto nezacina
programovat assemblerom (mozno s jednym s), ked nieco chce spravit, co
najrychlejsie, tak pouzije jednoduchsieu cestu.

Vyber je na Vas, drzim palce, aby bol spravny.

Ladislav Bitto