[cstex] Mikro TeX

doc. Ing. Dr. Jiří Rybička rybicka at mendelu.cz
Sun Feb 17 11:55:57 CET 2008

Dobrý den,
domnívám se, že vhodná distribuce je naprosto zásadním problémem, který trápí
skoro všechny uživatele, zejména začátečníky. Každá distribuce ovšem potřebuje
zejména člověka, který se o ni SYSTEMATICKY a DLOUHODOBĚ stará. Takových lidí
je ovšem velmi silný nedostatek.

Sám jsem se svého času o něco takového pokoušel -- měl jsem pro studenty jedno
CD, na kterém bylo vše potřebné, strčilo se to do mechaniky, provedly se 4
příkazy popsané v nápovědě, a (většinou) to jelo. Jenže: operační systémy jdou
stále dopředu, distribuce musí jít s nimi, uživatelé postupem času zvyšují své
nároky a chtějí čím dál víc, čímž distribuci komplikují, ne každému vyhovují
přednastavené parametry apod.

"Distribuce" Milana Šorma byla založena na klíčové součástce -- editoru, který
si vyrobil pro svoje potřeby. Ta distribuce vyžadovala instalaci TeXLive a nad
tím chodily jednoduché příkazy volané z toho editoru. Vím, že tímto způsobem
pracovala řada studentů na naší fakultě. Posílám tento mail v kopii i jemu,
třeba ještě něco má a dá to k dispozici...

Domnívám se, že jednou z možností, jak TeX/LaTeX jednoduše použít, je i naše
webové rozhraní TeXonWeb na adrese tex.mendelu.cz, o které se systematicky
stará ing. Přichystal. Instalovat nemusíte vůbec nic, stačí jen napsat zdroják
a stisknout jedno tlačítko...

J. Rybička.

17. 02. 2008 11:02 Czech and Slovak TeX-related mailing list
<cstex at cs.felk.cvut.cz> napsal(a):
> [...]
tomto ohledu připadá minitex, který jsem nalezl ve složce p. Olšáka

> Jednoduché to rozhodně není, potřebujete ještě dost unixových nástrojů.

> Já bych vzal raději jako zdroj TeXLive. V něm se totiž v zásadě nic
> neinstaluje, zatímco do MiKTeX options v MiKTeXu není moc vidět. V > obou
distribucích je v zásadě stejná adresářová struktura, takže
> [...]
> adresáře) je dobré ověřit funkčnost. Hodně *.exe má velikost 4KiB,
> takž je to nejsíš jen obdoba symbolických linků a volá se ejich
> prostřednictvím jiný program. V adresáři web2c musíte ponechat
> texmf.cnf. Adresář doc můžete vyhodit, tam jsou jen manuály. Z dalších
> adresářů si vyberete jen to, co potřebujete. Vše je členěno do
> podadresářů, takže buď ten podadresář potřebujete celý, nebo vůbec.
> Výsledek pak lze zabalit a přenést, pouze si musíte po rozbalení
> nastavit nějakou environmentální proměnnou a případně upravit cesty v >
texmf.cnf (pro TeXLive), nebo v menu MiKTeX Options (ale u tohoto