[cstex] Mikro TeX

jan.viktorin at gmail.com jan.viktorin at gmail.com
Sun Feb 17 02:03:32 CET 2008

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat (nebo spíš dát návrh), zda lze nějak jednoduše
sehnat nebo vytvořit nějakou distribuci TeXu, která by toho moc
neuměla a byla by veliká max. 5 MB. Jsem poměrně znechucen velkými
distribucemi jako je TeXLive a MikTeX (který používám). Obsahují
hromadu všelijakých formátů a maker a zbytečných programů navíc,
stejně využívám jen minimum z nich.

Snažil jsem se také TeX zkompilovat, ale připadá mi (spíš: JE)  to
příliš komplikované. Pracuji navíc na Windows a nemám žádný kompilátor
jazyka C jen Freepascal. Hledal jsem už v archivech různé varianty,
ale nic mi příliš nevyhovovalo nebo nefungovalo. Asi nejlepší mi v
tomto ohledu připadá minitex, který jsem nalezl ve složce p. Olšáka
(čili i počeštěný), ale i ten je podle mého názoru příliš "nadupaný".

Čili chtěl bych vytvořit skromnou distribuci, která bude obsahovat
něco jako:
tex.exe (popř. pdftex)
mf.exe
jakýkoliv prohlížeč DVI
dvips nebo dvipdfm
fonty
plain, csplain
+ pár spouštěcích dávek...

Čím méně tím lépe...;). Takovýto komplet lze kdekoliv rychle rozbalit
a použít (žádné zdlouhavé instalování nebo stahování). Bylo by jej
také možné snáz včlenit do jiného softwaru pro tisk sestav apod.

Pokud by měl někdo nějaký nápad nebo invenci, rád se poučím nebo
připojím k realizaci této myšlenky. Nebo jsem snad příliš vybíravý?:)

Díky za případné odpovědi