[cstex] CSBabel -- problém se znakem "-" v konfiguraci parametru "pdfpages"

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Dec 14 14:05:08 CET 2008

2008/12/14 Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz>:
> [...]
> CSLaTeXu je znak '-' aktivní vždy. Bez dalšího nastavení však expanduje
> na neaktivní znak '-', takže jeho funkce je naprosto shodná s neaktivní
> definicí." Předpokládám, že funkce asi není úplně shodná a problém je
> právě zde.
>
> Právě kvůli možným problémům nehodlám používat volbu "split". A pokud
> navíc za "\begin{document}" přidám "\shorthandoff{-}", tak je problém
> vyřešen. Otázka je, jestli to něco nerozbije. Nemá "Na rozdíl od
> CSLaTeXu je znak '-' aktivní vždy." nějaký další význam, proč to tak je

Je to tak uděláno prostě proto, že je to filosofie babelu, které se
Petr Tesařík přizpůsobil. Příkaz \shorthandoff ukazuje, že je na tyto
situace pamatováno. Jediné, co se stane, je, že nebude fungovat
"inteligentní" spojovník. Ten se však vždy dá napsat explicitně pomocí
"=, tj., místo Frýdek-Místek budete psát Frýdek"=Místek.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/