[cstex] Štormovy fonty, OFS a TeXlive 2007

Jan Pospisil honik at kma.zcu.cz
Mon Dec 1 15:56:46 CET 2008

On Wed, 11 Apr 2007, at 15:57 +0200, Zdenek Wagner wrote:

> Petr Olšák dělal podporu pro Typokatalog 3.5, a od té doby se změnily i
> Štormovy fonty. Změnil se i font Jannon, takže se soubory od Petra Olšáka
> nefunguje JannonCaps. Nestudoval jsem to do hloubky, možná stačí jen něco
> přejmenovat, ale stejně, až jednou budu mít čas, stáhnu si všechny programy,
> které dal Petr Olšák k dispozici, a oživím celý Typokatalog 4 (tedy i
> JohnBaskerville, John Sans a Wallbaum).

Přeji dobrý den.

Chtěl bych se zeptat zejména pana Wagnera, jestli už náhodou neměl ten čas? :).

My máme na katedře zakoupeno několik Štormových fontů (z Alba 06) a rád bych je
v texu zprovoznil, tj. udělal i krátký návod pro kolegy, jak si to u sebe
zprovoznit - myslím, že by to ocenilo i více lidí v cstexové komunitě. Bohužel
to zatím přesahuje moje detailní znalosti. Postupy uvedené v tomto listu různě v
historii a na webu http://www.cstug.cz/stormtype/stormtex.html se mi zdá se
nejsou úplně aplikovatelné a tak bych potřeboval něčí pomoc. Mohl byste mi
prosím něko poradit?

Předpoklady:
- budu vycházet z toho, že mám k dispozici fonty pouze v .otf formátu
- a že používám nějakou aktuální distribuci texu (texlive/miktex)
- výstup mě zajímá primárně do pdf

Napadají mě tři následující scénáře

1. použití pomocí xetexu:
- co kam a jak nainstalovat (fonty do ~/.fonts? a co ve windows?)
- vzorový dokument

2. použití přímo v (pdf)(la)texu
- pravděpodobně použití otftotfm z balíku lcdf-typetools (jak)
- co a kam nainstalovat
- vzorový dokument

3. použití s OFS?
- u nás pravděpodoně nikdo nepoužívá, ale ve výčtu by asi chybět nemělo.

Plus asi ještě nějaké Tipy a triky:

- Jak se vyvarovat licenčním problémům, tj. např. embedování fontů do výstupních
pdf při publikování na webu? Existuje vůbec v texu nějaká možnost "export do
křivek"?

- Jak postupovat při přípravě dokumentů pro tisk na nějakém zařízení?
apod.

Předem děkuji za rady.
J.P.

Jan Pospisil, Ph.D.           e-mail: honik at kma.zcu.cz
University of West Bohemia    phone:  (+420) 37763-2675
Department of Mathematics     fax:    (+420) 37763-2602
Plzen, Czech Republic         address: Univerzitni 22, 306 14