[cstex] "specialni" zlomky a typografie

RNDr. Ladislav Ševčovič Ladislav.Sevcovic at tuke.sk
Sat Aug 16 14:34:28 CEST 2008

>    potreboval bych vysazet nektere zlomky (napr. 1/2, 1/3) tak, aby
> celkovy zlomek byl veliky priblizne jako cele cislo (1,2,...). Chtel
dobry den, ja uspesne pouzivam baliky unita.sty a nicefrac.sty
existuje k nim aj navod v pdf formate. lahko ho najdete vyhladavacom...
> [...]
> poskytuji aplikace typu OpenOffice atd). Nevite prosim nekdo o nejakem
> balicku, ktery podobnou konstrukci jednoduse umoznuje. V pripade ze ne,
> mohl by nekdo naznacit jak to v LaTeXu udelat ?
>
> Druhy dotaz se tyka typografie. Pokud jsem spravne pochopil, chemicke
> znacky prvku se sazi pomoci \mathrm{}, tedy nikoli matematickou
> kurzivou. To same by melo platit pro indexy s fyzikalnim vyznamem (napr.
> transversalni hybnost by se mela sazet jako $p_\mathrm{T}$). Existuje
> take pravidlo pro sazeni nazvu elementarnich castic ? Domnival jsem se,
ja sa pri pisani odborneho textu vacsinou riadim odporucanou normativou
pre fyzikov, ktora je zhrnuta v knizke "Encyclopedia of Physics".
Prislusne strany som oskenoval. mozete si ich stiahnut z adresy:
http://people.tuke.sk/ladislav.sevcovic/akopisat/

snad vam to pomoze ziskat zakladne informacie z tejto 'zlozitej' oblasti.
s pozdravom
              sevcovic
--
RNDr. Ladislav Ševčovič