[cstex] Dokumentace

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Apr 22 23:07:12 CEST 2008

Dne 22. duben 2008 17:41 Pavel Novák <pavel.novak at gmail.com> napsal(a):
> Hezký den,
>  používám distribuci emTeX a chtěl bych se zeptat, ve kterém adresáři najdu
>  dokumentaci k nainstalovanému balíčku PSTricks. Adresářová struktura TeXu

Já si myslím, že bývala v \emtex\texinput\pstricks\doc, ale teď jsem
ji tam nenašel. Možná jsem ji při instalaci nevé verze nenainstaloval.

>  je pro mě dost nepřehledná. Má nějaký systém? Najdu také někde knihu LateX

Existuje TDS (= TeX Directory Standard), ale emTeX je příliš stará
distribuce, nejspíš již neudržovaná, takže adresářová struktura je
zcela jiná. Návody bývají v \emtex\doc a v \emtex\book (ve formátu
*.inf pro IPM (= Information Presentation Facility)), ale na CTAN se
dodržuje TDS, takže automaticky se to takhle nenainstaluje.

>  Companion? Vím, že tady jednou někdo uváděl nějaký příkaz, kdy se otevřela
>  v pdf.

LaTeX companion je komerčně prodávaná kniha, pochybuji, že by někde byla v PDF.

>  Taky bych se chtěl zeptat, jestli někde najdu přehled důležitých texovských
>  balíčků + popis co umí. Abych zbytečně neobjevoval Ameriku. Něco jako je na

TeX Catalog na CTAN, novinky vycházejí v TUGboatu. Hodně se dá najít i
přes Google, pokud umíte specifikovat svoji potřebu.

>  konci knihy Petra Olšáka Typografický systém TeX. Mimochodem nepatří něco
>  podobného na stránky CSTUGu?
>
>  Pavel Novák

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/