[cstex] rozlisenie pre tlac

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Apr 22 14:51:07 CEST 2008

2008/4/22 Slavkovský Peter <peter.slavkovsky at fmed.uniba.sk>:

>  Srdecne pozdravujem. Poprosil by som o radu. V prostredi MIKTEX 2.7 a WinEdt kvoli zrkadlovemu obrazu z dvi suboru vytvaram ps subor (dvips) a potom pdf subor (ps2pdf).  Je potrebne zadat pre dvips parameter rozlisenia  -d 600,
aby som dosiahol 600dpi tlac ?  Pre ps2pdf  (gswin32c) je uz nastaveny
parameter r 600.

Tento parametr zajistuje dve veci:
1. Bitmapove fonty budou vyrastrovany v rozliseni 600 dpi s pouzitim
MF modu definovaneho v konfiguraci (dejte si pozor, aby byl s timto
rozlisenim kompatibilni)

2. Nektere PS RIPy maji chyby ve vypoctech v plovouci aritmetice.
Proto dvips prepocte vsechny posuny do "device space", zaokrouhli na
cela cisla a na vhodna mista vsouva akumulovane korekce.

>  Rad by som sa spytal ako je to s rozlisenim pri konverzii dvi2pdf.
>
>  Je rozdiel, ak na rovnakej tlaciarni tlacime ps subor v porovnani s tlacou pdf suboru (ktory vytvorime z tohoto ps suboru, resp. ho vytvorime priamo pomocou dvi2pdf) ?

Nevim, zda dvi2pdf dela podobne modifikace s prepoctem posunu.

>  Vopred dakujem za akekolvek vysvetlenie.
>  S pozdravom
>  P.Slavkovsky

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/