[cstex] zmena mezery po nadpisu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Apr 21 21:56:53 CEST 2008

2008/4/21, Pavel Veselý <vesely.p at post.cz>:
> Diky za radu. Kdyz jsem se do toho pustil, tak jsem si zrovna rekl, ze si
>  vytvorim novy styl. Okopiroval jsem soubory report.sty a report.cls a
>  pojmenoval jsem je upravene.sty a upravene.cls. Ty jsem pak upravil podle
>  Vaseho navodu. Predpokladam, ze to bude fungovat, ale zatim to hlasi chybu,
>  ze tento soubor nemuze najit. Kde se nachazi soubor, ve kterem je obsazen
>  seznam instalovanych balicku, kam bych tento novy styl mohl pridat?

report.sty byste nemel potrebovat, to je stary soubor zachovany pouze
kvuli kompatibilite s LaTeXem 2.09. Vas novy "upravene.cls" patri
logicky do nejakeho podadresare v texmf-local/tex/latex (MiKTeX ma,
tusim, localtexmf). Po jeho prostem umisteni se vsak nenajde, musite
obnovit souborovou databazi. Vetsinou k tomu slouzi program mktexlsr,
MiKTeX ma k tomuto ucelu tlacitko "Refresh FNDB" v MiKTeX Options.

Mimochodem, nemusite menit kopletni tridu, muzete nadefinovat vlastni
options (nebo nektere nastavit jako prazdne, aby se nedaly pouzit),
ostatni options poslad do tridy, kterou natahnete, pak vlozite zmenene
a pridane definice. Napriklad zacatek tridy pro Zpravodaj vypada
takto:

\ProvidesClass{csbulletin}[2008/02/09 CSTUG Bulletin class]
\ClassInfo{csbulletin}{$Id: csbulletin.cls 11 2008-02-09 15:44:31Z zw $}

% Ignore size options (even without warning)

\DeclareOption{10pt}{}
\DeclareOption{11pt}{}
\DeclareOption{12pt}{}

% Ignore one-/twoside

\DeclareOption{oneside}{}
\DeclareOption{twoside}{}

% Ignore paper sizes

\DeclareOption{a4paper}{}
\DeclareOption{a5paper}{}
\DeclareOption{b5paper}{}
\DeclareOption{letterpaper}{}
\DeclareOption{legalpaper}{}
\DeclareOption{executivepaper}{}
\DeclareOption{landscape}{}

% Pass all global options to the "article" class

\DeclareOption*{\PassOptionsToClass{\CurrentOption}{article}}
\ProcessOptions

\LoadClass[twoside]{article}
\RequirePackage[english,slovak,czech]{babel}
\RequirePackage[T1]{fontenc}
\RequirePackage{lmodern}
\RequirePackage{mflogo}
\RequirePackage{ifpdf}

\languageattribute{czech}{split}
\languageattribute{slovak}{split}

Vsimnete si, ze napred znefunkcnim parametry, ktere chci zakazat (mohl
jsem tam dat chybove hlaseni, ale nedal). Po nacteni zakladni tridy
"article" nacitam balicky, ktere jsou vzdy nutne. Pak nasleduji
definice maker pro Zpravodaj.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/