[cstex] Pruhlednost eps

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Apr 20 13:01:52 CEST 2008

20.4.08, Josef Polách <josef at polach.org>:
> [...]
>
>  Potřebuji udělat, aby mi text překrýval část bitmapového
>  obrázku EPS.
>
>  Pokusil jsem se v tom obrázku ručně vytvořit ořezovou masku
>  neboli "zprůhlednit" tu (bílou) část, která má být překryta.
>  Návod jsem našel na:
>  http://www.root.cz/clanky/postscript-a-rastrove-obrazky-ii/#k05
>
>  Zřejmě se to povedlo, v Adobe Illustratoru, kde jsem se na
>  to pro kontrolu podíval, byla ta okousaná část -- maska --
>  vidět.
>
>  Po proTeXování v xdvi (a potom i po dvips v gv) vidím ale,
>  že text pod obrázkem není vidět -- stále je překrytý.

Leccos. Bez ukázky, jak to vkládáte do textu, se dá těžko radit.

>  Napadají mě "obcházecí" řešení, která by snad mohla fungovat:
>
>  1. Přeskládat zdroj tak, aby byl napřed obrázek a potom
>  text, který má být "nahoře". Snad to půjde, byť to bude
>  zdlouhavější a zdroják bude asi méně přehledný.

Tomu bych dával přednost.

>  2. Použít pdfcsplain a obrázek PNG, ale stejně to pak budu
>  kvůli sestavování pro tisk potřebovat v PS, tak by to byla
>  práce navíc.

S průhledným PNG jsem už narazil, některé prohlížeče to stejně ukážou
neprůhledně, takže se bojím takové PDF poslat na osvitku, když nemám
jistotu, že to jejich SW zvládne. Při předávání PS a PDF na zpracování
je lepší být konzervativní.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/