[cstex] Pruhlednost eps

Josef Polách josef at polach.org
Sun Apr 20 10:31:04 CEST 2008

Zdravím všechny s dotazem

Potřebuji udělat, aby mi text překrýval část bitmapového
obrázku EPS.

Pokusil jsem se v tom obrázku ručně vytvořit ořezovou masku
neboli "zprůhlednit" tu (bílou) část, která má být překryta.
Návod jsem našel na:
http://www.root.cz/clanky/postscript-a-rastrove-obrazky-ii/#k05

Zřejmě se to povedlo, v Adobe Illustratoru, kde jsem se na
to pro kontrolu podíval, byla ta okousaná část -- maska --
vidět.

Po proTeXování v xdvi (a potom i po dvips v gv) vidím ale,
že text pod obrázkem není vidět -- stále je překrytý.

Nšco je špatně. Nevíte, co to může být?

Napadají mě "obcházecí" řešení, která by snad mohla fungovat:

1. Přeskládat zdroj tak, aby byl napřed obrázek a potom
text, který má být "nahoře". Snad to půjde, byť to bude
zdlouhavější a zdroják bude asi méně přehledný.

2. Použít pdfcsplain a obrázek PNG, ale stejně to pak budu
kvůli sestavování pro tisk potřebovat v PS, tak by to byla
práce navíc.

Stejně bych ale nejraději použil to s EPS. Obrázek je v EPS3.

Dík za radu, myslím, že by postup s ořezovou maskou měl
fungovat, možná jsem na něco zapomněl, o čem nevím...

--
Josef Polách - www.polach.org
-- Lidé, (s)mějte se rádi ---