[cstex] metapost/metafun

Marcel Takáč marcel at type.sk
Tue Apr 15 11:39:03 CEST 2008


Povodny zamer bol na vytvorenie napisu pomocou bodiek v stvorcovej  
sieti,
pricom bodky by mali ine parametre (velkost, farba) ak by bodka  
zasahovala
do kresby a ine, ak by nezasahovala...


On 15.4.2008, at 10:20, Luboš Kloc wrote:

> Vit Zyka napsal(a):
>> Marcel Takáč wrote:
>>> Zdravim,
>>> snazim sa tvorit v metaposte (resp. v metafun) a potreboval by som
>>> zistit aku farbu
>>> ma bod v picture na urcitej pozicii. Neviem, ci je to mozne,
>>
>> Dobry den,
>>
>> myslim, ze to z principu neni mozne, mpost by musel umet obrazek
>> renderovat, coz neumi - chrli 'jen' PS operatory. Pokud se bez  
>> zjisteni
>> barvy neobejdete, navrhuji tento postup:
>>
>> 1. prvni pruchod mpostem -> .eps
>> 2. ghostscript vyrendruje obrazek do bitmapy
>> 3. nejakym skriptovacim jazykem s obrazkovou knihovnou (napr.
>> PerlMagick: ImageMagick+Perl - $pixel =
>> $image->getImagePixelColor(10,10); $color = $pixel->getColor())  
>> zjistit
>> barvu zvoleneho pixelu a zapsat do souboru ve formatu vhodnem pro  
>> mpost
>> 4. druhy pruchod mpostem s nactenim souboru z bodu 3.
>>
>> S pozdravem
>> Vit Zyka
>>
>>> nepodarilo sa mi ani nic
>>> vygooglit...
>>>
>>> Dakujem,
>>> Marcel Takac
>>
>
> Ja si naopak myslim, ze to mozne je, proste proto ze MP je  
> programovaci
> jazyk a naprogramovat jde (skoro) vsechno. Bylo by to ale dost  
> slozite.
>
> Spis je otazka, k cemu to ma byt dobre. Pripada mne to trochu jako
> problem (typicky u uzivatelu MS programu) ze obrazek = bitmapa.  
> Jenomze
> v tomto pripade se jedna o vektorovy format obrazku a to je neco  
> trochu
> jineho. Bod ve vektorovem formatu je matematicka abstrakce a na rozdil
> od pixelu v bitmapovych formatech tezko muze mit barvu.
>
> Otazku by bylo mozno formulovat spise takto: lezi dany bod uvnitr  
> nejake
> uzavrene oblasti, ktera uz byla predchozimi prikazy vybarvena?  
> Dovedu si
> predstavit reseni napr predefinovanim prikazu draw a fill, ale
> jednoduche by to nebylo (nemam bohuzel cas to zkouset).
>
> Spis by bylo zajimave vedet, jaky konkretni problem pri tvorbe obrazku
> se tim ma resit. Myslim, ze by se naslo reseni podstatne jednodussi.
> Jen je treba respektovat charakter vektoroveho kresleni.
>
> Predchozi reseni s transformaci na bitmapu neni podle meho nazoru
> korektni. Vysledek muze silne zaviset na zvolenem rozliseni a
> antialiasingu pri renderovani bitmapy.
>
> S pozdravem,
>
> Lubos Kloc
> _______________________________________________
> csTeX mailing list
> csTeX at cs.felk.cvut.cz
> http://lists.felk.cvut.cz/mailman/listinfo/cstex

Marcel Takac
marcel at type.sk







More information about the csTeX mailing list