[cstex] metapost/metafun

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Apr 15 10:20:16 CEST 2008

Vit Zyka napsal(a):

> Dobry den,
>
> myslim, ze to z principu neni mozne, mpost by musel umet obrazek
> renderovat, coz neumi - chrli 'jen' PS operatory. Pokud se bez zjisteni
> barvy neobejdete, navrhuji tento postup:
>
> 1. prvni pruchod mpostem -> .eps
> 2. ghostscript vyrendruje obrazek do bitmapy
> 3. nejakym skriptovacim jazykem s obrazkovou knihovnou (napr.
> PerlMagick: ImageMagick+Perl - $pixel =
> $image->getImagePixelColor(10,10); $color = $pixel->getColor()) zjistit
> barvu zvoleneho pixelu a zapsat do souboru ve formatu vhodnem pro mpost
> [...]

Ja si naopak myslim, ze to mozne je, proste proto ze MP je programovaci
jazyk a naprogramovat jde (skoro) vsechno. Bylo by to ale dost slozite.

Spis je otazka, k cemu to ma byt dobre. Pripada mne to trochu jako
problem (typicky u uzivatelu MS programu) ze obrazek = bitmapa. Jenomze
v tomto pripade se jedna o vektorovy format obrazku a to je neco trochu
jineho. Bod ve vektorovem formatu je matematicka abstrakce a na rozdil
od pixelu v bitmapovych formatech tezko muze mit barvu.

Otazku by bylo mozno formulovat spise takto: lezi dany bod uvnitr nejake
uzavrene oblasti, ktera uz byla predchozimi prikazy vybarvena? Dovedu si
predstavit reseni napr predefinovanim prikazu draw a fill, ale
jednoduche by to nebylo (nemam bohuzel cas to zkouset).

Spis by bylo zajimave vedet, jaky konkretni problem pri tvorbe obrazku
se tim ma resit. Myslim, ze by se naslo reseni podstatne jednodussi.
Jen je treba respektovat charakter vektoroveho kresleni.

Predchozi reseni s transformaci na bitmapu neni podle meho nazoru
korektni. Vysledek muze silne zaviset na zvolenem rozliseni a
antialiasingu pri renderovani bitmapy.

S pozdravem,

Lubos Kloc