[cstex] MikTex, europecv nenachazi obrazky

Lubos( Kloc kloc at ipm.cz
Tue Apr 8 08:30:07 CEST 2008

martin-vavra at atlas.cz napsal(a):
> Dobry den.
>
> Mam instalovany MikTex 2.7. Vytvarim zivotopis pomoci baliku "europecv".
> Tento balik automaticky vklada na vystup logo Europassu.
>
> Pri kompilaci to hlasi chybu, ze toto logo nemuze najit. Dival jsem se do
> europecv.cls, problem je, ze vola prikaz \includegraphics{europasslogo}.
> europasslogo ale nemuze z nejakeho duvodu najit.
>
> Zvlastni je, ze toto logo (a jine obrazky) se nachazeji pouze ve slozce s
> dokumentaci baliku (C:\MiKTeX\doc\latex\europecv) a nikoli ve slozce
> samotneho baliku (C:\MiKTeX\tex\latex\europecv).

> [...]

Dobry den,

TeX jako multiplatformni system nespoleha na systemove procedury a na
hledani souboru pouziva vlastni mechanismus, zalozeny na databazi ls-R.
Kdyz cokoliv zmenite (pridate) do TeXovskeho stromu a chcete aby to TeX
nasel, musite obnovit databazi. Na to je v kazde instalaci prislusny
nastroj. Nevim presne, jak se to jmenuje v MikTeXu, ale hledal bych neco
jako "mktexlsr" nebo "texhash".

Jinymi slovy, pokud pouze nakopirujete neco do souboroveho stromu TeXu,
TeX to nenajde dokud neobnovite databazi prislusnym prikazem. V tomto se
TeX chova odlisne od ostatnich programu. Pokud nechcete delat zmenu
primo v instalaci, lze pouzit nejaky mistni ci uzivatelsky stom, ktere v
TDS take jsou. Pro jednorazove pouziti pak je nejlepsi dat soubor do
pracovniho adresare, tam nemusite nic obnovovat a vzdy se tam soubor najde.

S pranim uspechu,

Lubos Kloc