[cstex] Mikro TeX

Vaclav Vopravil Vopravil at UPCmail.cz
Wed Apr 2 18:21:34 CEST 2008

Lze najit na internetu portable distribuce, napr. USBTeX-0.9.8., která je
zalozena na MikTeXu a doplnit ji o vlastni pozadavky na prostredi.

Vopravil

<jan.viktorin at gmail.com> pí¹e v diskusním pøíspìvku
news:561a84fb-146a-4dd0-b515-303435527943 at e60g2000hsh.googlegroups.com...
Dobrý den,

chtìl bych se zeptat (nebo spí¹ dát návrh), zda lze nìjak jednodu¹e
sehnat nebo vytvoøit nìjakou distribuci TeXu, která by toho moc
neumìla a byla by veliká max. 5 MB. Jsem pomìrnì znechucen velkými
distribucemi jako je TeXLive a MikTeX (který pou¾ívám). Obsahují
hromadu v¹elijakých formátù a maker a zbyteèných programù navíc,
stejnì vyu¾ívám jen minimum z nich.

Sna¾il jsem se také TeX zkompilovat, ale pøipadá mi (spí¹: JE)  to
pøíli¹ komplikované. Pracuji navíc na Windows a nemám ¾ádný kompilátor
jazyka C jen Freepascal. Hledal jsem u¾ v archivech rùzné varianty,
ale nic mi pøíli¹ nevyhovovalo nebo nefungovalo. Asi nejlep¹í mi v
tomto ohledu pøipadá minitex, který jsem nalezl ve slo¾ce p. Ol¹áka
(èili i poèe¹tìný), ale i ten je podle mého názoru pøíli¹ "nadupaný".

Èili chtìl bych vytvoøit skromnou distribuci, která bude obsahovat
nìco jako:
tex.exe (popø. pdftex)
mf.exe
jakýkoliv prohlí¾eè DVI
dvips nebo dvipdfm
fonty
plain, csplain
+ pár spou¹tìcích dávek...

Èím ménì tím lépe...;). Takovýto komplet lze kdekoliv rychle rozbalit
a pou¾ít (¾ádné zdlouhavé instalování nebo stahování). Bylo by jej
také mo¾né snáz vèlenit do jiného softwaru pro tisk sestav apod.

Pokud by mìl nìkdo nìjaký nápad nebo invenci, rád se pouèím nebo
pøipojím k realizaci této my¹lenky. Nebo jsem snad pøíli¹ vybíravý?:)

Díky za pøípadné odpovìdi