[cstex] Ligatury a kerningova pary

Tomas Bures bures at nenya.ms.mff.cuni.cz
Wed Sep 19 16:12:07 CEST 2007

Dobry den,

pokousel jsem se trochu proniknout do toho kde a jak jsou definovane
ligatury a kerningove pary. Jestli dobre chapu tak jsou soucasti fontu.
Ten upravuje jak blizko sobe jsou urcite pary znaku a take rika, ktera
pismena vedle sebe tvori jakou ligaturu.

Zkousel jsem takto hledat posloupnost znaku ?` (tedy spanelsky obraceny
otaznik). Mam za to, ze tento znak se vytvari ligaturou. Hledal jsem ho
v fontu Tex Gyre Schola a nepodarilo se mi ho najit. Jsou tam definovane
ruzne ligatury pro "ff", "ffi", apod, nicmene ?` jsem tam nenasel.
Presto kdyz v tomto fontu vysazim ?`, tak dostanu obraceny otaznik.

Chtel jsem se zeptat kde myslite, ze je tato posloupnost definovana? Je
ve fontu a ja spatne hledam nebo je definovana nekde jinde?

Dekuji. S pozdravem,
Tomas Bures

--
Tomas Bures