[cstex] Plovouci prostredi v \startframedtext - \stopframedtext prostredi v ConTeXtu?

Vit Zyka vit.zyka at gmail.com
Tue Oct 16 10:57:18 CEST 2007

Jaroslav Hajtmar wrote:
> Dobry den.
> Mnohokrat dekuji .. opravdu by mne nikdy samotneho nenapadlo, ze by se
> neco podobneho dalo udelat...
> Jeste jeden detail. Existuje nejaka moznost nastavit u tohoto prostredi
> sirku ??? (vysku nepotrebuji, tak by byla dana obsahem)

Z hlavy nevim. Podivejte se do zdrojaku (soubor, kde je definovan
\definetextbackground, tj.
   grep "\\def\\definetextbackground" *.tex
v adresari .../tex/context/base) nebo nastavte sirku vne prostredi.

> Zkousel jsem tam zadat napr. parametr width=12cm a bohuzel ho to nevezme.
> A pokud nastavim napr. \hsize, tak se nastavi jen sirka textu a ne uz
> ramecku s vyplni... viz obrazek.
> Primarne chci takovyto "objekt" napozicovat na stranku (jestli to pujde)
> ... jakysi navrh sazby clanku v novinach ..

Muzete se tez inspirovat v manualu columns.pdf Hanse Hagena.

S pozdravem
Vit Zyka

> [...]
>
> \starttext
>
> \definetextbackground[oramovani]
>    [width=12cm,state=start,location=paragraph,
>     background=color,backgroundcolor=red,
>     frame=on,framecolor=black,
>     topoffset=1ex,bottomoffset=1ex,leftoffset=5mm,rightoffset=5mm]
>

> \starttextbackground[oramovani]
> {
> \hsize=10cm
>  \placefigure[left]{none}{\externalfigure[file1.jpg][width=3cm,height=2cm]}
>    A \dorecurse{39}{zkušební text }
> \placefigure[right]{none}{\externalfigure[file1.jpg][width=3cm,height=2cm]}

Ing. Vít Zýka, Ph.D.           TYPOkvítek, Czech Republic

computer vision application  aplikace pocitacoveho videni
database publishing                databazove publikovani
scientific book typesetting     sazba odbornych publikaci

tel.: (+420) 777 198 189       www: http://typokvitek.com