[cstex] Špatný vzhled dokumentů napsaných v MikTeXu

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Oct 3 13:25:00 CEST 2007

3.10.07, Luboš Kloc <kloc at ipm.cz>:

> Pokud jsou všechny fonty Type1, je problém už mimo TeX.
> Jedna věc však může hrát roli: TeX používá defaultně fonty
> cm (nebo odvozené), které mají ve srovnání třeba s obvykle používaným
> Times tenší tahy a větší tendenci k "vymizení"
> části znaku u drobných písem a menším rozlišení. V tom případě prostě
> použijte Times nebo jiný font se silnějšími tahy, TeX to bez problémů
> umožňuje.

Tohle je pravda pouze částečná. Fonty CM jsou původně bitmapové.
Existují k nim dvě varianty v Type1, jednak od Blue Sky Research
(free, jsou součástí TeXLive) a BaKoMa (free pouze pro nekomerční
použití). Ty slabé tahy s tendencí k vymizení mají fonty BaKoMa. CS
fonty jsou odvozeny z fontů BaKoMa. V přednášce pro CSTUG to v roce
2005 říkal B. Jackowski.

Nové LM fonty jsou odvozeny z verze Blue Sky Research. Dále existuje
mapovací soubor, který v pdftexu dynamicky přemapuje CS fonty na LM
fonty, tj. použije se metrika CS fontů, ale do PDF se vloží LM fonty.
Srovnání, které jsem dělal před dvěma lety a opakoval znovu loni, když
B. Jackowski zapracoval do fontů naše připomínky, najdete na
http://hroch486.icpf.cas.cz/cslm/

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/