[cstex] Jak zahodit obsah boxu (velmi nízká priorita)

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Mon Oct 15 21:33:11 CEST 2007

Zdravím všechny dámy i pány v konferenci!

A mám k Vám jeden nedůležitý dotaz: občas potřebuji při podmíněném
zpracování dat zahodit obsah nějakého boxu tak, aby někde později
\ifvoid vracelo true. To lze samozřejmě udělat velmi jednoduše nějak takto:

\def\devnull #1{\bgroup\setbox0=\hbox{\box #1}\egroup}

ale nějak "se mi zazdálo", že taková akce (vymazání boxu bez dalších
konsekvencí) vypadá natolik "systémově", že by na to možná mohl být
nějaký primitivní příkaz či alespoň plainovské makro. Bohužel s TeXem
pracuji spíše nárazově, takže se vždy něco naučím, použiji to, zapomenu,
no a příště se zase naučím a zapomenu něco jiného; mé znalosti jsou tedy
hodně nesystematické. Při letmém pohledu do TBN jsem nic takového
nenašel, ale nevěnoval jsem tomu zase tolik času; není to nijak
důležité, zajímá mne to spíš ze zvědavosti. Pokud by tedy někdo odpověď
znal a měl náladu ji poslat, předem děkuji.

Marcel Svitalský
--

  GPG public key
  http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xD98EC83A