[cstex] LaTeX, minipage a vfill

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Fri Nov 16 09:47:43 CET 2007

Pokud Vám dobře rozumím, tak chcete stránku A4 rozstříhat na 6 lístečků
s nějakým textem. Možných řešení je celá řada.
Protože LaTeX téměř nepoužívám, uvedu řešení spíše plainovská, princip
však lze určitě aplikovat i v LaTeXu.

1) Upravit zrcadlo stránky na patřičný malý rozměr, stránky pak
seskládat pomocí nástrojů pro manipulaci s PS. (Neřeší čáry pro
rozstříhání).

2) Připravit sazbu jednotlivých "ministránek" do boxů,
pak v prostředí picture nakreslit čáry a umístit boxy na definovaná místa.

3) V LaTeXu se určitě najde nějaký balíček, který dvousloupcovou sazbu s
čárou nezi sloupci řeší. V jednotlivých sloupcích pak můžete oddělit
části pomocí třeba
\noindent\hbox to \hsize{\dotfill}.  Používat \minipage mně připadá
zbytečné. (V tomto případě nemusíte mít vertikální dělení sloupců shodné
na obou stranách.)

Jistě by se našly i další možnosti, ale nemám bohužel čas odzkoušet
přímo funkční řešení.

S přáním úspěchu,

Luboš Kloc