[cstex] LaTeX, minipage a vfill

Marek Pomp pomp at osu.cz
Fri Nov 16 09:18:41 CET 2007

Pěkný den,
myslím, že se vyplatí použít dvouslopcovou sazbu z balíku
multicol.sty (jednotlivé písemky pak třeba zabalit do prostředí
minipage).

Sazba školních písemek snad není komerční činnost, takže neporušíte
licenci tohoto balíku.
m.p.

\documentclass{article}
\usepackage{multicol}
\begin{document}
\columnseprule.3pt
\begin{multicols}{2}
\input pisemka2
\par
\input pisemka3
\end{multicols}
\vfill
\hrule
\vfill
\begin{multicols}{2}
\input pisemka2
\par
\input pisemka3
\end{multicols}
\end{document}

On Thu, 15 Nov 2007, Pavel Novák wrote:

> Hezký den,
snažím se sázet v LaTeXu písemné práce na SŠ. Používám sazbu do dvou sloupců
pomocí prostředí minipage. Tisknu na A4 a do jednoho sloupce se mi většinou
vejdou tři písemky. Mám ale dva problémy:

1) v prostředí minipage nefunguje pružná vertikální mezera vfill, takže
mezery mezi jednotlivými písemkami musím ručně dopočítávat, což dost
zdržuje.

2) taky jsem nepřišel na to, jak vložit mezi jednotlivé sloupce vertikální
čáru (pokud možno přerušovanou). Pomocí ní by se mi pak písemky lépe
rozstříhaly.

Dík za jakoukoli reakci.
Pavel Novák