[cstex] LaTeX, minipage a vfill

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Nov 15 15:29:46 CET 2007

2007/11/15, Pavel Novák <pavel.novak at gmail.com>:
> Hezký den,
> snažím se sázet v LaTeXu písemné práce na SŠ. Používám sazbu do dvou sloupců
> pomocí prostředí minipage. Tisknu na A4 a do jednoho sloupce se mi většinou
> vejdou tři písemky. Mám ale dva problémy:
>
> 1) v prostředí minipage nefunguje pružná vertikální mezera vfill, takže
> mezery mezi jednotlivými písemkami musím ručně dopočítávat, což dost
> zdržuje.

Minipage neumožňuje zadání celkové výšky, to byste musel použít přímo
primitivní konstrukci \vbox to rozmer{...}

> 2) taky jsem nepřišel na to, jak vložit mezi jednotlivé sloupce vertikální
> čáru (pokud možno přerušovanou). Pomocí ní by se mi pak písemky lépe
> rozstříhaly.

Pokud byste použil twocolumn nebo balíček multicol, mohl byste si
nechat tisknout plnou čáru zadáním kladné hodnoty do parametru
\columnseprule. Přerušovaná čára by se možná dala udělat pomocí
\leaders (musel bych experimentovat). Určitě by to šlo pomocí balíčku
tikz (uživatelská nadstavba nad pgf), ale je to trochu "kanónem na
vrabce".

> Dík za jakoukoli reakci.
> Pavel Novák

Zdeněk Wagner