[cstex] Umisteni plovoucich objektu

Jiri Rybicka rybicka at mendelu.cz
Thu May 24 01:02:38 CEST 2007

Dobry den,
vlastnost, ze se plovouci objekt na samostatne strance umisti doprostred,
nepovazuji za nestastnejsi reseni, kdyz navic vime, ze geometricky stred
neni optickym stredem. Za prirozene lze povazovat, ze se plovouci objekt
umisti k hornimu okraji stejne jako material na vsech ostatnich strankach.
Muzeme to zaridit nastavenim

\@fptop=0pt

Ten registr obsahuje ve svem nazvu zavinac. Bud ho uzijete ve stylovem
souboru, nebo ho v dokumentu musite obalit predefinovanim zavinace na
kategorii pismeno, tedy napriklad:

\makeatletter\@fptop=0pt \makeatother

Jinak doporucuji, co uz navrhoval Z. Wagner, tedy ponekud uvolnit prostor
zarovnavacimu algoritmu a dat specifikaci nikoliv jen [h], ale [ht] nebo
dokonce [htb]. Zadate-li treba [hp], objekt se bud umisti v textu v miste
sveho uvedeni (to je ta lepsi varianta), nebo se umisti na samostatnou
stranku hned za strankou sveho uvedeni. Neskonci tedy az nekde na konci
kapitoly na nejake zachranne siti ve forme \clearpage a nepohrne pred
sebou ostatni obrazky.

Zdravim
J. Rybicka.