[cstex] Umisteni plovoucich objektu

Marcel Svitalský marcel.svitalsky at centrum.cz
Thu May 24 00:07:10 CEST 2007

Roman Maňák wrote:
> Zdravim,
> potreboval bych poradit s jednou veci. Velice casto delam dokumenty s
> plovoucimi tabulkami a obrazky, kterym nastavuji zarovnani [h]. Je
> samozrejme, ze pokud se na dane strance nenajde misto, objekt plave az
> tam, kde se misto najde :-) Prakticky vzdy je to pred zacatkem nove sekce,
> ktere zacinam vzdy na nove strance a pred zacatek te nove sekce dam prikaz
> \clearpage. Velice casto se mi ale stane, ze ten plovouci objekt je sam na
> jedne strance zarovnany vertikalne doprostred stranky, coz ne vzdy vypada
> [...]

Mám podobný problém, když užiji pro obrázek zarovnání ::xAA::, tak se mi
po příkazu \forceRedrawAll všechny obrázky posunou do patičky stránky,
takže z nich mám většinou jen kousek a zbytek je zcela mimo stránku.
Můžete mi poradit?

No dobře, toto jsem si asi mohl odpustit -- LaTeX je natolik rozšířeným
formátem, že když se řekne \clearpage, většina asi ihned pozná, že
pravděpodobně jde právě o něj. Já to nakonec poznal také. Přesto však mě
trochu štve ta samozřejmost, se kterou se to předpokládá jako samo sebou
jasné.

Domnívám se, že by mělo patřit k dobrému tónu -- a vlastně že by to mělo
přímo být samozřejmým -- při dotazu na chování nějakého makra uvést, co
je to za makro, např. ze kterého formátu je. Třeba v Subjectu mailu.

Zdravím všechny TeXisty,
Marcel Svitalský
--

  GPG public key