[cstex] Úprava bakalářské práce: překlad a citace

Jiri Zelinka zelinka at math.muni.cz
Fri May 18 12:05:10 CEST 2007

Zdenek Wagner napsal(a):

> A není tam přebytečný prázdný řádek na takovém místě, ře si to TeX
> shodou okolností sám domyslí správně?

Nedavno se mi objevila podobna hlaseni a dost dlouho jsem hledal zdroj
chyby. Slo o kus textu s DOSovskymi konci radku (0D 0A), ktery mi dala
kolegyne a ja jsem ho vkladal do sveho zdrojaku. Delam na Linuxu (konec
radku 0D). Donesl jsem si ho na flash disku, otevrel prvnim editorem v
nabidce (gedit), nakopiroval text do bufferu, vlozil do sveho textu
(pracuji v kile) a zacaly se "dit podivuhodne veci": krome uvedeneho
chyboveho hlaseni se vlozeny text naprosto silenym zpusobem
preformatoval, muj puvodni text byl beze zmeny. Krome toho se hlaseni
melo vztahovat k metematickemu modu, ovsem na citovanem radku ani nikde
v okoli zadna matematika nebyla. Navic pokud jsem zpracoval puvodni text
kolegyne samostatne, vse bylo v poradku.
Nakonec me napadlo podivat se na text hexadecimalne a ejhle,
prekopirovany text mel konce radku 0D 0D 0A, takze to TeX pokladal za
prazdny radek, ale v editoru to videt nebylo, jen takova nenapadna
tecicka na konci radku. Jestli byl na vine gedit nebo kile, jsem uz
nepatral.

Jiri Zelinka