[cstex] Jak nainstalovat "moderncv.cls"?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu May 10 00:17:57 CEST 2007

2007/5/9, Jan Kupka <kupka.jan.82 at gmail.com>:
> [...]
> distribuce teTeXu. Zkoušel jsem nějaké fonty doinstalovat, ale nemělo to
> žádaný efekt. Pamatuji si, že v MikTeXu se dalo nainstalovat přes GUI
> spousta fontů, proto jsem tehdy neměl tyto problémy. Někde jsem četl, nevím
> jestli si to pamatuji správně, že metriky tfm se dají nějak vygenerovat.
>
> Zjistil jsem, že pokud odstraním soubory *.fd, TeX nahradí chybějící font
> nějakým jiným. Zajímalo by mě, jestli mohu tyto metriky nějak získat, abych
> nemusel při překladu zdrojového textu číst upozornění a chybové hlášky.

Chybí Vám LM fonty. Dají se stáhnout z CTAN. Rozbalíte to do svého
texmf-local se zachováním adresářové stgruktury + mktexlsr. Pak ještě
musíte ovladače informovat, že je mají použít. K tomu slouží příkaz:

updmap --enable Map=lm.map

Ve stejném adresáři je řada dalších lm*.map, které slouží k náhradě
jiných fontů. To se hodí zejména v případě, že vytváříte PDF, protože
LM fonty jsou Typeů a jsou kvalitnější. V závislosti na tom co
používáte, možná budetemuset nějaké jiné mapy vyhodit, např: updmap
--disable cs.map

A ještě jedna poznámka: teTeX nebyla špatná distribuce, ale byl to
monolit a byl vždy výrazně chudší než např.MiKTeX. Navíc již není od
loňska udržován. Pokud chcete mít novější verze pdftešxu + nové
programy (např. xetex) a různé balíčky, které teTeX nemá, pak uvažujte
o přechodu na TeXLive. Členové cstugu jej brzy dostanou. Navíc
senemusítenic nového učit, v TeXLive jsou programy mktexlsr, updmap a
fmtutil, které jsou převzaty z teTeXu.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/