[cstex] Jak nainstalovat "moderncv.cls"?

Jan Kupka kupka.jan.82 at gmail.com
Wed May 9 23:53:41 CEST 2007

Mám dotaz opět týkající se moderncv.cls. Podle rad pana Wagnera jsem
zprovoznil tuto třídu. Ale po překladu se v logu vypsala mnohá upozornění,
jen ukázkou:

./cvv1-en.tex:0:No file T1lmr.fd. on input line 50.
./cvv1-en.tex:50: Font shape `T1/lmr/m/n' undefined(Font) using `T1/cmr/m/n'
instead on input line 50. Font shape `T1/lmr/m/n' undefined(Font) using
`T1/cmr/m/n' instead

Našel jsem si proto chybějící soubory *.fd. Po překladu se ale ukázalo, že
chybějí soubory s metrikou  fontu. DVI popřípadě PDF soubor byl prázdný.

Font T1/lmss/m/n/10=ec-lmss10 at 10.0pt not loadable: Metric (TFM) file not
found.

Jelikož do této problematiky vůbec nevidím, hledání internetu bylo
bezúspěšné, neboť ani nevím, co vlastně hledat. Dospěl jsem k závěru, že
moderncv.cls asi používá nějaký nestandardní font, který není součástí
distribuce teTeXu. Zkoušel jsem nějaké fonty doinstalovat, ale nemělo to
žádaný efekt. Pamatuji si, že v MikTeXu se dalo nainstalovat přes GUI
spousta fontů, proto jsem tehdy neměl tyto problémy. Někde jsem četl, nevím
jestli si to pamatuji správně, že metriky tfm se dají nějak vygenerovat.

Zjistil jsem, že pokud odstraním soubory *.fd, TeX nahradí chybějící font
nějakým jiným. Zajímalo by mě, jestli mohu tyto metriky nějak získat, abych
nemusel při překladu zdrojového textu číst upozornění a chybové hlášky.

--
Jan Kupka
ICQ: 298 682 321 - kuxpik
Jabber: kuxpik at jabbim.cz