[cstex] OT: TeX a XML, XML a HTML

Vlastimil Ott tex at e-ott.info
Fri May 4 10:30:21 CEST 2007

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. napsal(a) pá 4. května 2007:
> Dobrý den,

DD,

> Pokud bych vytvářel .xml pro nějaký převod do .pdf (prostřednictvím
> TeXu), jaký DOCTYPE použít? A jakým programem provést převod to .pdf?

dpopručuji DocBook.

> Nebo se provede převod něčím do .tex a ten se poté přeloží do .pdf?

Pomocí XSl šablon, kde si stanovíte, jak se má který tag v XML převést
na značky LaTeXu, nebo HTML. Ukázka ze XSLT:

<xsl:template match="article/sect1/title">
 <xsl:text>
 </xsl:text>
 \podnadpis <xsl:apply-templates/>
 <xsl:text>

 </xsl:text>
</xsl:template>

Tzn. že tag <title>Toto je nadpis</title> se mi převede na \podnapis
Toto je nadpis

Transformaci dělá např. xsltproc:

xsltproc -o vystup.tex docbook2tex.xsl vstup.xml

> Jak to ale udělat, aby když DTD pro html bude používat např. tag

Upravíte si šablonu.

> nebudu vytvářet dva manuály, jeden s tagy pro html a druhý s tagy
> jinými (pro jaký DOCTYPE vlastně?).

Používám

<!DOCTYPE article PUBLIC "-//OASIS//DTD DocBook XML
V4.1.2//EN" "http://www.oasis-open.org/docbook/xml/4.0/docbookx.dtd">

--

Vlastimil Ott
vlastimil zavinac e-ott tecka info